zondag 7 augustus 2011

San Diego/Carlsbad

Na 4 dagen intensief Disney zijn we toe aan relaxen. We hebben een heerlijk hotel geboekt in Carlsbad, een kustplaats 20 mijl voor San Diego. Met een omweg rijden we er via Hollywood naartoe. Het hotel is net zo mooi als internet deed vermoeden, met een lekker zwembad, direct aan het mooie, brede strand. Er wordt volop gesurft en gebodyboard en dus blijven Toby en Amy niet achter. Ze vermaken zich prima met hun boards in de branding en hun scheppen op het strand. Ook bij het zwembad is het superrelaxed. Een betere afsluiting hadden we ons dan ook niet kunnen wensen. Het zit erop, we kijken terug op een prachtige reis! Voor de laatste foto's, klik hier. Onder dit berichtje vind je ook ons laatste filmpje. Groetjes van Toby, Amy, Mark en Nathalie aan iedereen die ons op deze reis gevolgd heeft.

zaterdag 6 augustus 2011

Ik vond het leuk!!!

Ik vond het leuk.
Omdat ik heel veel lol heb gehad.
Kon goed met mensen praten.
En ik heb heel veel geleerd.
En heel veel gezien.
Ik vond Disney het leukst.
Omdat Star Tours was vernieuwd.
Las Vegas was ook heel leuk.
Vooral omdat papa en mama opnieuw zijn getrouwd.
Dat was gewoon leuk en cool.
Want die Elvis was gewoon grappig.
En ik heb heel veel lol gehad.

Hallo !!

Hallo allemaal
ik ga nu vertellen wat ik leuk vond. Naar Disney in de donkere achtbaan met een paar lichtjes en de parade. Dieren kijken vond ik leuk. Trouwen van mama en papa vond ik ook leuk. Het hiken en het zwemmen en het body boarden. Op het strand tennissen met papa en een keertje met mama. De Toysrus vond ik leuk en ik heb een poes gekocht. Ze heet snoesje.

Groetjes Amy

California, Carlsbad en Disney

maandag 1 augustus 2011

Disney it's Magic

Magic is het toverwoord in Disney. We hebben een leuk motel vlak bij de Twee Parken, Disneyland en California Adventure Park. Zodra je de weg oversteekt komt de magic je al tegemoet, en na een minuut of 6 lopen, ben je in een compleet andere wereld, waar sjagrijn en slecht humeur niet lijkt voor te komen. Via down town disney en de onvermijdelijke security check sta je tussen de 2 parken. Wij kiezen ervoor om eerst naar Disneyland te gaan. We zijn te laat voor "Magic your morning" (een uur voor de opening mag je dan al binnen), maar dat doen we wel op dag 2 besluiten we, net zoals het Adventure park. Als eerste gaan we naar Star Tours want dat is nieuw. Helaas is de magie van korte duur want de fast passes zijn al op, en de wachttijd is inmiddels al bijna 2 uur. Dat maakt niet uit want als we wat space boeven hebben afgeknald in Buzz lightyear en lekker hebben gevaren tussen de piraten in Pirates of the Caribean komt de magic goed op gang, en als we dan nog een geweldig avontuur hebben overleefd bij Indiana Jones dan kan niks de dag nog verpesten. Vlak bij de magic bridge staan we vooraan voor de soundsational parade en Toby en Amy en wij ook, genieten van al het moois dat er te zien is. We doen nog een paar attracties en na een heerlijke Pizza staan we om kwart over negen bij het beeld van de ouwe heer Disney te wachten op het magic firework. Dat vuurwerk is naast magic ook nog heel erg geweldig. We staan perfect voor het kasteel en genieten van het vuurwerk dat op de maat van de muziek in de lucht uit elkaar knalt. Kapot vallen we om bijna twaalf uur in ons bed. Piep piep piep, het geluid is verre van Magisch, en er is meer dan alleen toverkracht voor nodig om onszelf uit bed te trekken voor de Magic morning. Als we om 08:00 uur bij het park aankomen blijkt dat dat de gewone openingstijd is en dat de magic al om 07:00 uur is begonnen. Maar dat maakt niks uit, als je om 8 uur in het Park aankomt dan staat het voltallige je personeel met een magic smile toe te zwaaien. Ze vinden het echt leuk dat we komen he zegt Amy. Een fastpas voor Star tours is zo geregeld, en de wachttijd is maar 20 minuten, dus doen we hem meteen 2 keer. De upgrade van star tours is super, hij is nu in magic 3D en er zijn 50 versies van de ride. Het is dus onmogelijk dat je 2 keer hetzelfde meemaakt. Dan naar het California Park. We pakken een geweldig gave achtbaan een keer of 4, en het lukt ons op wederom magische wijze bijna alle rides te doen. Dag 3 redden we niet voor 11 uur. Amy stippelt samen met Toby de dag uit, en al park hoppend eindigen we vliegend in Soaring over California. Ik kijk naar links en zie lachende superblije gezichten. Disney is echt Magic. De foto's vind je hier.

Achtbaanrit van 0 naar 100 in 4 seconden

donderdag 28 juli 2011

Vegas! Yes I Do (and love it)

We zijn in Las Vegas! Waar ik alle hotelkamers keurig binnen budget heb geboekt, zitten we dankzij een upgrade van Mark 4 nachten in een supermooie suite in het Mirage hotel. Met uitzicht op de Strip, 2 gigantische slaap- en badkamers, een huiskamer en bar, zou ik hier zo kunnen wonen. Het Mirage heeft een impacable service. Allerlei VIP treatments, complimentary champagne en wine, maken het feest compleet! Dinsdag is het dan zover, inmiddels 15 jaar getrouwd, vinden we het een mooi idee om dat samen met de kids nog maar eens over te doen. Hier in Vegas, kan dat voor de lol en zonder ingewikkeld papierwerk. De kinderen maken ons 's ochtends zingend wakker en dan gaan we met de auto Marks' trouwpak huren. Aangezien de happening in de Graceland Wedding Chapel plaatsvindt, in het bijzijn van Elvis, huren we een wit Elvispak, compleet met bril en boots. Ik wilde mijn eigen trouwjurk nog een keer aan, dus die hangt al een paar dagen aan de kast om in de stemming te komen. We zwemmen nog even lekker en dan ga ik in het hotel naar de kapper. Ondertussen kleden de kids zich om en transformeert Mark in Elvis. Eenmaal terug op de kamer proosten we en gaan we naar beneden om met de limo naar de Chapel te worden gebracht. De tour van de kamer, door het hotel naar de limopickup is al lachen geblazen, we worden steeds aangesproken of gefeliciteerd. In een enorme witte limo rijden we naar de Chapel. Daar worden we ontvangen met een cadeau uit Nederland (thanks Anja, Carola, WillieJan en Ton, superleuk), krijgt Amy haar bruidsmeisjesboeketje en wordt ons verder uitgelegd hoe de ceremonie gaat verlopen. Om iets over vijf staan we dan in de Chapel zelf, met een fotograaf annex cameraman, en jawel, Elvis himself. Die zingt een lied terwijl de kinderen naar voren lopen, haalt mij dan op en levert me af aan Mark/Elvis. We doen de belofte in Vegas style over, tussendoor zingt Elvis nog wat, op het moment van de kus verliest Toby zijn tand, en we wisselen nieuwe ringen uit. Supertacky, gescoord in Las Vegas. Dan nog wat fotomomenten, ook lachen, en een kort praatje met Elvis, die vertelt in Nederland te zijn geweest met Koniginnedag. Een half uur later staan we voor de tweede keer als man en vrouw weer buiten waarna de chauffeur ons weer naar het hotel brengt. De route terug door het hotel naar de kamer is nog maffer: met bloemen, ringen en cadeaus, is het nog echter schijnbaar, en Amerikanen praten zoiezo gemakkelijk, dus we worden constant aangesproken. We sluiten de dag in af met heerlijk eten in een Japans Teppanyaki restaurant. We kijken terug op een superleuke dag en bedanken iedereen voor de cadeautjes en gelukwensen per sms of mail! Voor de foto's van de memorabele 26 juli klik je hier. Je moet goed kijken, Elvis is de man in het zwart/rode park, Mark is de man in het wit ;-).

Vegas The Wedding Movie

zondag 24 juli 2011

Van Capitol Reef naar Zion National Park

We proberen vandaag vroeg op te staan, maar het is heerlijk fris op de kamer omdat het buiten maar een graad of tien is, dus even op de klok gekeken en gedacht, zak er maar in we slapen nog een uurtje door. Heerlijk uitgerust worden we wakker, gooien alles achter in die enorme Suburban en scheuren weg, verder naar het zuiden. We rijden via Escalante National Monument over een van de mooiste wegen van heel de USA. Op een gegeven moment rijd je over een richel die maar net breed genoeg is voor een tweebaans weggetje. Aan twee kanten kijk je een paar honderd meter naar beneden de Canyon in. Dan komen we aan in Bryce Canyon, de rotsen kleuren hier oranje. We pakken lekker een broodje aardbei uit de koelbox en beginnen dan aan de Navajo trail. Een steil pad naar een hele smalle canyon met daarin een boom. De kinderen kunnen bijna niet geloven dat hier nog een boom kan groeien. Het is echt een prachtige hike. Na twee en een half uur staan we weer boven aan de canyon en rijden we snel door naar onze eindbestemming, Zion National Park. We hebben geen puf meer en duiken in het zwembad met uitzicht op de canyonrand. Foto's vind je hier.

vrijdag 22 juli 2011

Terug naar het zuiden: Capitol Reef National park

Het is een heel eind rijden maar het is een mooie route. Eerst door Yellowstone, dat naadloos overgaat in Grand Teton National Park. Toby vindt dit heel grappig omdat het op tieten lijkt, en lacht zich helemaal een breuk als hij erachterkomt dat het komt omdat die bergen echt naar tieten zijn vernoemd omdat een van de eerste bewoners vond dat ze erop leken. We slapen in het mondaine Evanston. Hier zie je echt dat Amerika in een diep dal zit. Veel dichtgespijkerde bedrijven, echt ermoei troef zoals wij in Brabant zeggen. De volgende dag rijden we via Park City, waar de Olympische Winterspelen zijn gehouden, door naar Torrey. Capitol Reef National Park ligt hier. We overnachten in het Chuck Wagon Motel met een prachtig uitzicht over de rode rotsen en een lekker zwembad. Het is echt een prachtig klein complex met veel bomen, een winkeltje en zelfs een kapper, allemaal in blokhutten. Als we 's ochtens wakker worden staat Rosita, mi habla espanol, al aan de deur. Blijkbaar is hier iedereen al voor negen uur zijn bed uit. Nou, mi esta slapa, non esta wakker worda. Gelukkig begreep ze meteen wat ik bedoelde en liet ze ons een uurtje met rust. Na het ontbijt zijn we gaan hiken, het was warm. Maar met veel water goed te doen. We hiken naar Chimney Rock, een pittige wandeling van 6 km met enorme hoogteverschillen. We doen er ongeveer 3 uur over. Nou zit ik met 24 floz. Coors bij de pool, das pas vakantie. De foto's van de afgelopen dagen vind je hier.

dinsdag 19 juli 2011

Yellowstone dag 2

En daar gaan we dan voor dag 2 in Yellowstone. Vandaag gaan we de Noord loop doen, met daarin de Grand Canyon van Yellowstone. Het is prachtig weer, niet te heet niet te koud, en na bijna een uur rijden komen we aan bij parkeerplaats vanwaaruit onze hike gaat beginnen. Het is een prachtige tocht over de South Rim van de Canyon. Je hebt een heel mooi uitzicht over de rivier en de 2 watervallen. Het heeft van de winter uitzonderlijk veel gesneeuwd in Yellowstone, dus er stort veel water van de waterval. We lopen al met al zeker 2 uur over de canyon rand. Als laatste willen we nog een klein tochtje maken naar de bodem van de kloof, heel spectaculair met heel veel trappen. Naar beneden gaat lekker, maar dan, als we net beneden zijn begint het ineens keihard te regenen. Snel maar weer naar boven. Dat viel even tegen, puffend en steunend staan we weer boven. In de auto schuilen we voor de regen onder het genot van een broodje pindakaas. Al snel klaart het weer op en vervolgen we onze weg over de noord loop. We zien weer van allerlei wild rondlopen, maar het mooist is toch wel de kudde herten die dwars door een onweersbui heen rent over het uitgestrekte landschap. Als laatste stoppen we bij de Mammoth hot springs we zien nog een coyote, maar ook heel grappig zijn de grond marmotten die het locale politie bureautje volledig aan het ondergraven zijn. Toby en Amy maken nog een paar mooie foto's en vinden die beestjes geweldig. En nu na een heerlijk portie spareribs uitgeteld naar bed. De foto's van vandaag vind je hier.

maandag 18 juli 2011

In Yellowstone National Park

Het echte werk begint vandaag! We vertrekken naar Yellowstone. De ingang van het park ligt op nog geen 2 mijl van het hotel, al snel zitten we dus in de prachtige natuur. Toby en Amy verwachten er veel van, want we hebben uitgelegd dat het een vulkanisch park is, waar je grond kunt zien koken en veel beesten kunt spotten. De kinderen hebben bij de ingang een A4tje gekregen waarop ze kunnen aankruisen welke beesten ze onderweg tegenkomen. Ze vermaken zich dus prima, zij zien elke bocht een nieuw "diertje" zoals Amy ze noemt, wij niet maar de pret is er niet minder om.
Yellowstone is een soort 8 van in totaal 200 mijl. Wij beginnen met het onderste gedeelte van de "8". De eerste uitzichtpunten zijn zo indrukwekkend. We zien geisers en warme bronnen in prachtige blauwe kleuren. Het is prachtig, het enige nadeel is de geur van het zwavel. We doen een paar korte wandelingen en maken lekker veel foto's. We picknicken middenin het park en gaan naar de meest bekende geiser van Yellowstone: Old Faithful. Deze geiser spuit elke 90 minuten een enorme hoeveelheid water metershoog de lucht in. Als we er aankomen, vertelt een ranger ons dat de volgende eruptie om 17 minuten over 3 is, zo grappig dat ze er dus op de minuut af de klok op gelijk kunnen zetten. We moeten ongeveer 20 minuten wachten, dat valt reuze mee. De beloning is spectaculair!
We vervolgen de loop en zien onderweg prachtige watervallen, ontzettend mooie plaatjes van Yellowstone Lake en uiteindelijk veel dieren. En bijzondere, het begint met bisons vlakbij de auto, enorme herten maar ook 2 bevers. Harstikke zeldzaam zo in het wild en mooi! Om een uur of 8 rijden we moe en vol indrukken terug naar West Yellowstone waar de kids nog net niet in slaap vallen tijdens het eten. Een superdag, morgen de rest! Kijk voor de foto's van vandaag hier.

Yellowstone dag 1 Video

Salt Lake City

De eerste autodag van Las Vegas naar Salt Lake City zit erop. We hebben hier 2 dagen om bij te komen van de reis en in het Amerikaanse leven te komen. We vergapen ons opnieuw aan de grootte van alles. In een enorme supermarkt waar zelfs een Mc Donalds in zit, kopen we spullen voor de rest van de reis. En we winkelen in het prachtige winkelcentrum van Salt Lake. De rest van de tijd genieten we heerlijk van het superzonnige weer in het zwembad van het hotel.

vrijdag 15 juli 2011

De heenreis

Tjonge jonge wat een gestress zeg. Eerst kunnen ze op Schiphol alleen langzaam onderhoud plegen aan het vliegtuig, daarna moet er nog een koffer worden verwijderd van iemand die niet is komen opdagen. Dan kunnen we niet opstijgen door het slechte weer. Al met al meer dan een uur later vertrokken, en we hebben maar 2 uur in Minneapolis. We maken nog iets goed onderweg maar dat zijn we weer kwijt als we rondjes moeten vliegen omdat het bij het landen te druk is. Als je de US binnen wil moet je altijd een gesprekje hebben met een douane beamte, snel koffers inklaren, vlug door de security check, en rennen naar de gate. 10 minuten van de voren komen we daar hijgend aan. Oh neen, er is iets mis met onze instapkaarten, tot 1 minuut voor het vliegtuig vertrekt staan we buiten en mogen er niet in. De stresslevels schieten bijna door het dak, maar dan zegt die mevrouw ineens "hurry get on board we will arange it for you". We zijn de deur nog niet door of die gaat dicht en weg zijn we. Gelukkig......!! In Vegas zit het weer even niet mee, de huurauto die we hadden besteld is er niet en ze proberen ons een kleinere aan te smeren. Ik vraag maar meteen naar de manager, en ineens hebben ze de dikste Suburban voor ons klaar staan. Met een big smile kachelen we naar het MGM, genieten nog van een enorme portie nachos in het Rainforest Cafe en vallen dan uitgeput in slaap. Het uitzicht 's ochtends is geweldig.